Amerika’da Uluslararası Öğrenci Olmak



Amerika gibi yabancı bir ülkede yepyeni bir kültür ve hayata adapte olmak kolay değildir. Öğretme stilleri değişiktir ve kültürel değişiklikler ve eve olan özlem ilk başlarda problem olabilir. Hotcourses bu süreçle ilgili bir makale hazırladı.

Soru&Cevap
 Jess Murphy, Vietnam'dan gelen ve Amerika'daki Oregon State Üniversitesi'nde eğitim alan Mai Nguyen ile deneyimleri hakkında bir röportaj yaptı.


Şu an hangi üniversitede okuyorsunuz?
 

Amerika'da Oregon Eyalet Üniversitesi'nde
Üniversite seçiminizde neleri göz önünde bulundurdunuz ve neden bu okulu, bölümü seçtiniz?
 Kararımı vermeme etken üç neden var. İlki Oregon'da çok küçük bir Vietnam nüfusunun olması. Tamamen yeni bir kültür içinde yaşamak istiyordum ve geldiğimde kendi milletimden insanlarla değil değişik kültürden insanlarla eğitim almak istedim. İkinci sebep buranın çok güzel bir yer olmasıydı. Benim yetiştiğim şehirde doğayla içiçe olmam imkansızdı. Burda ise kampüsün içinde bir göl ve ormanımız var. Bu da hep hayal ettiğim birşeydi. Üçüncü sebep de bu okul için bir burs kazanmış olmam.


Neden Amerika'da okumayı tercih ettiniz?
 

Bir çok öğrenci gibi ben de Amerikan hayalini yaşamak istedim. Bunu yapabilmek için okuma, konuşma, yazma gibi becerilerimi geliştirmek istedim. Kolej büyük bir proje ve ilk başta planlamam gereken bir çok şey oldu.
Üniversiten ilk haftalarda yeni hayatınıza adapte olabilmeniz için neler yaptı?
Profesörlerimden biri bana çok yardımcı oldu. Onu mentorum olarak görüyorum. Ekonomi profesörlerim ve sınıf arkadaşlarımda bana çok iyi davrandı ve ilk haftalarımda çok yardımcı oldular.

En uygun konaklamayı nasıl buldunuz?
 Buraya geldiğimden beri Orchard Court Family Housing'de yaşıyorum. Buradan mezun olan arkadaşlarımın tavsiyeleri beni buraya yönelttti. Burası uygun fiyatlı ve bir çok ücret kiranın içinde, sadece elektrik faturaları ekstra. Burada aynı zamanda bir topluluk var ve aileler için bile uygun çok güzel bir yer.


Üniversitenizdeki sosyal hayata nasıl alıştınız?
 Üniversitedeki uluslararası öğrenci topluluğu(ISOSU) ve kültürlerarası servis programına(ISCP) katıldım.
 Bu gruplar sayesinde Amerika ve diğer ülkelerden gelen öğrencilerin kültürleriyle tanıştım. Okula ilk geldiğimde dünyanin her yerinden insanla tanışacağımı tahmin edemezdim.

 Uluslararası Öğrenci Servisi( ISS)'de öğrencilerin sosyalleşmesi için etkinlikler düzenlemekte ve böylelikle birçok öğrenciyle tanışma fırsatı buldum.

İlk senenizde yaşadığınız en büyük zorluklar nelerdi?
 Yeni kültürdeki düşünme biçimine alışmam zaman aldı. İngilizce konuşabilsem de ilk etapta yerel insanlarla iletişimim kuvvetli değildi. Ilk hedeflediğim şeylerden biri sınıfta olan bir tartışmaya katılabilmek veya ekonomi hakkında fikirlerimi sınıfta beyan edebilmekti. Bunun için gazete ve kitaplar okudum ve bu konuda kendimi geliştirdiğımi düşünüyorum

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Iwnaa see New york

علي أحمد شاكر dedi ki...

He is shot, but a playground and a handicapped, and my country is not safe. I want to ask for asylum in America, how are you?

Jaisalmer News dedi ki...

Nice information about America.

Adsız dedi ki...

#_w❤🇵🇰