Green Card Başvuru Formunu Doldurma Resimli Anlatım

Arkadaslar adim adim siteden almış olduğum resimleri açıklamaya çalışacaığım.Burada en önemli konu türkçe karakter sorunu.Bu sebebten dolayı bir çok insan daha lotoya girmeden elene biliyor.Bu formun hiç bir yerinde türkçe karakter kulanmıyoruz.Örneğin isim ,soyisim bölümünde `umut akgül` ismini `umut akgul` şeklinde girmeniz gerekecektir.Buna dikat ederek tüm formu doldurmaya başlayalım.
 a -Soyadınızı giriyorsunuz.
b -Adınız giriyorsunuz
c -Eğer var ise ikinci adınızı kulanıyorsunuz.Yoksa resimde görüldüğü gibi No middle name tıklıyorsunuz.
Doğum gününüzü sırasıyla GÜN,AY,Yil olarak giriyorsunuz.
 Cinsiyet ile ilgili bölüm Erkek isteniz Male ,Bayan iseniz Female işaretliyorsunuz.
Doğduğunuz Şehri buraya yazıyoruz
Doğduğunuz Ülkeyi buraya yazıyoruz.
Programa katılım için uygun olduğunuz ülke normal şartlarda doğduğunuz ülke olacaktır. Uygun olduğunuz ülke yaşadığınız yerle ilgili değildir. Eğer DV programına katılıma uygun olmayan ülkelerden birinde doğmuşsanız başka bir ülke kotasından yararlanıp yararlanamayacağınızla ilgili bilgilere bakınız.
Türkiye için yes demeniz gerekiyor.
Eğer no dediyseniz yukardaki linkten diğer seçeneklere bakabilirsinız ve aşağıda o ülke seçiminizi yapıyorsunuz.
Bir çok arkadaş bu bölümde çok zorlanıyor.Çünki dv bu bölümde boyut olarak istediği format dışına çıktığınız zaman başvuruları kabul etmiyor ve ısrarla sizi gereken formattaki resminizi yüklmeye zorluyor.Bu sorunu photoshopta hal edebiliriz.Bir fotoyu istenilen boyuta getirmek için Tıklayın.Ayrıca sisteme yükleyeceğiniz resmin bir çok özelliği vardır.Ben tamamen bu özelikleri içeren bir resim koymamama rağmen bir sorun çıkmadı.Yinede tedbiri elden bırakmayıp kurallara uygun bir resmi koymanızı öneririm.Resim için belirlenmiş kurallar lütfen Tıklayın.

8a-Postayı alacak kişinin adı,
8b-Açık adres 1. satır


8c-Açık adres 2. satır,8d-şehir/kasaba
8e- Bölge,8f-Posta kodu,8g-Ülke

Hali hazırda yaşadığınız Ülkeyi seçiyorsunuz.
Tercihe bağlı telefonunuz.Yazmasanızda olur.
Doğrudan erişiminiz olan bir e-posta adresi veriniz.Kurayı kazanmanız durumunda bu adrese herhangi bir bildirim yapılmayacaktır.Ancak kurayı kazanırsanız ve Kentucky Konsolosluk Merkezi tarafından gönderilen resmi mektuba cevap verirseniz daha sonraki yazışmalarınız e-posta yolu ile olabilir.Yani buraya e-posta yazmanız yararınıza olacaktır.
Tahsil durumunuzu seçmeniz gerekiyor .Sırasıyla şöyle –> (1) Sadece ilkokul, (2) Lise terk, (3) Lise diploması, (4) Meslek yüksekokulu, (5) Üniversite terk, (6) Üniversite diploması, (7) Yüksek lisans terk, (8) Yüksek lisans diploması, (9) Doktora terk, (10) Doktora diploması.
 Medeni haliniz  (1)Bekar, (2)Evli, (3)Boşanmış, (4)Dul, (5)Yasal olarak ayrı

Başvuru formunda eşinizin ve tüm 21 yaşından küçük ve evli olmayan çocuklarınızın (kanunen evlat edinilmiş ve üvey çocuklar da dahil olmak üzere), halihazırda ABD vatandaşı olan veya göçmenlik hakkına sahip çocuklar hariç, çocuklar sizinle ikamet etmiyorlarsa dahi, çocukların anne/babasıyla olan evliliğiniz sona ermiş olsa dahi veya DV programı ile göçmenlik hakkı almak istemiyor olsalar dahi, adlarının, doğum yeri ve doğum tarihlerinin belirtilmesi ZORUNLUDUR. Evli veya 21 yaşının üzerindeki çocuklar çeşitlilik vizesinden yararlanamayacaklardır. Bu bölüme çocuk sayımızı giriyoruz.Ve continue tikliyoruz.Hayirli olsun …:)Başvuru sonrasında çıkan ekranda yazan CONFIRMATION NUMBER’ı bir yerlere not etmeyi unutmayın.Sonuça bakarken işinize yarayacaktır.

37 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba. Bende hali hazırda pasaport yok. DV2015 için yayınlanan pdf dosyasında isim soyisim pasaportta nasıl geçiyorsa o şekilde yazılmalıdır denmekte. Burada anlattığınız şeye göre ben büyük i yada yumuşak g falan kullanmamam gerek isim soyismimde. Ama babamda pasaporta olduğu gibi büyük harflerle ve Türkçe karakterli bir şekilde yazıyor isim soyisim. Sizce burada bir bilgi kirliliği yok mu? Ne yapmak gerekir? Ben türkçe karakter kullanmadan başvuru formunu doldursam oldu diyelim kazandım pasaport çıkartirken babam da olduğu gibi yazılır ise problem olmazm mı?

umut akgül dedi ki...

ben 2006 talihlisiyim adım umut akgül ama ben umut akgul olarak yazdım ve hiç bir sorun çıkmadı sizde'de sorun teşkil edeceğini sanmıyorum

Adsız dedi ki...

Anladım teşekkür ederim yanıt için. Tamamı ile büyük harf kullanarak bu sorunu asarim artık.

Adsız dedi ki...

hocam turkıyedekı adresimizi turkce olarakmı yazıcaz direk yoksa ingilizcemi ?

umut akgül dedi ki...

türkiyedeki adresiniz türkçe yazılacak :)

Adsız dedi ki...

meslek yüksek okulu mezunuyum . ama şu anda lisans öğrencisiyim eğitim durumu olarak hangisini işaretlemeliyim

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Lİsans öğrencileri eğitim durumu olarak neyi seçmelidir.? tşekkürler.

Unknown dedi ki...

merhaba, google chrome'dan basvuru yapmaya calistigimda bilgilerimi girip continue'a bastigimda summary page cikti. Print almadan tekrar continue'a bastim ve beni bilgi girisi yaptigim sayfaya geri yonlendirdi. ancak herhangi bir referans numarasi vs. cikmadi. Ben de explorer'dan tekrar giris yapip basarili sekilde submit ettim. Acaba multiple entry olmus olabilir mi? Olduysa nasil ogrenebiliriz?
Tesekkurler

Gizem dedi ki...

Peki, neden adresimi invalid characters diyerek kabul etmiyor. Başvurumu tamamlayamıyorum i'leri ı yaptığım halde? Ne yapmam gerekir?

Unknown dedi ki...

boyle aptalca soru olamaz adresi ingilizce mi yazicaz heee ingilizce yaz kolay olur belki cikar

Unknown dedi ki...

dikkat !!!

Ben Terry Bravo, Kredi sirketlerin CEO, ben Terry Bravo duyuyorum ....
Sen Kredi Eger asil ihtiyaciniz var mi? Insaat kredisi? Ögrenci kredileri? YATIRIM Kredi?, Borç konsolidasyonu kredi? E-posta yoluyla çok daha eglenceli @ Bilgi? (bravoterry99@yahoo.com) (Bravo_terry_loanfirm@webadicta.org) için bize ulasin .. Biz% 3 faiz kredi vermek unutmayin
Uygulamak için tesekkür ederiz. .

Bravo Terry Kredi firmasi.

Adsız dedi ki...

küçük karakterli mi yazmalıyım

Adsız dedi ki...

Açık adres 1. ve 2. satır nedir? nasıl doldurulur?

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Green Kart başvurusunu Eşim yapacak, eşim Lise mezunu... Ben Lise terk im. Bir bilgisayar şirketinin Muhasebe bölümünde uzun süredir çalışıyorum. Green kart da şansım ne olur?

Adsız dedi ki...

Form doldurulurken büyük harf mi küçük harf mi kullanıyoruz?

Unknown dedi ki...

Nerden başvuru yapıyoruz siteyi bi bulamadım yardım lütfen :(

Unknown dedi ki...

Nerden başvuruyoruz yardım edin lütfen bi türlü bulamadım :(

Unknown dedi ki...

https://www.dvlottery.state.gov/ buradan basvurabılırsınız

Unknown dedi ki...

küçük harf kullanıyoruz

Unknown dedi ki...

green card bilgisayar sistemınden kura ile çekilir herkesın şansı eşittir.
adres 1.satırına mahallenizi caddeyi no yazsanız yeterlıdır.2.adres zorunlu degıl

Adsız dedi ki...

http://travel.state.gov/content/visas/en/immigrate/diversity-visa/instructions.html burada türkçeye basın bakın türkiye uygun değildir diyor ? ayrıca nasıl yapacağımızı anlatan detaylı bi yazı yok mu sadece sitenin adını vererek olmuyor.

Unknown dedi ki...

Umut Bey,
Green Card basvuru formunu doldururken sahip oldugum pasaportu mu kullanmak durumundayim. Benim nufus kagidimda bulunan soyadimla pasaportumda bulunan soyadim birbirinden farkli. Bu noktada kafam biraz karisti.
Bilgi verebilirseniz basvuruma ona gore devam edecegim.
Tesekkur ederim,
Hulya

Adsız dedi ki...

merhaba,
çocugu olmayanlar forma 0 mı yazsın yoksa hiç bir şey yazmasın mı?

Adsız dedi ki...

harika bir paylaşım sizin yardımınızla formumu tamamladım teşekkürler !

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

fotoğraf ekleme işlemi nasıl yapılmaktadır?

Hatip dedi ki...

Merrhaba bılgıler cok guzel tşk...kardeşim benım bır sorum olacak .şimdi ben evli 5 ve 6 yaşında iki cocugum var şimdi burda formu doldururken eşim cocuklarımın. Bılgıkerını grıyoruz peki onların fotograflarıda bu muracaatta istemiyor mu mesala sızın anlattıgınız bu form da. Sade muracaat edenın fıtografı eklenıyor bılgınız varsa cvp beklerım tşk

Hatip dedi ki...

Merrhaba bılgıler cok guzel tşk...kardeşim benım bır sorum olacak .şimdi ben evli 5 ve 6 yaşında iki cocugum var şimdi burda formu doldururken eşim cocuklarımın. Bılgıkerını grıyoruz peki onların fotograflarıda bu muracaatta istemiyor mu mesala sızın anlattıgınız bu form da. Sade muracaat edenın fıtografı eklenıyor bılgınız varsa cvp beklerım tşk

umut akgül dedi ki...

nihal baymıs hayır sorun olmaz adres türkçe yazılacak. Eger bilgilerinizi tamamen yolladıysanız cekılıs hakkınız malesef muaf duruma dusuyor kesin bir şey soyleyemecegim

umut akgül dedi ki...

hatip bey kusura bakmayın uzun zamandır blogla ılgılenemedım cevabınızı sımdı vermem ısınıze yaramıcak belkı ama belkı ileri yıllarda merak eden olucak cevap olarak basvururken sadece kendı fotoğrafınızı koyucaksınız. kazanmanız durumunda cocuklarınızın fotoğrafları ıstenıcektır.

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Umut bey yani eşimin ve cocuklarin bilgilerini evli butonu tiklanip cocuk sayisi girildikten sonrami cikiyor

Unknown dedi ki...

BEN SADECE ORTAOKUL MEZUNUYUM AÇIK ÖĞRETİMDEN DEVAM EDİYORUM LİSEYE 5 YIL İÇİNDE DA EĞİTİM ÇALIŞMA GİBİ MUHABBET VAR 2 YIL ÇALIŞMAM VAR O SIKINTI OLUR YARDIMCI OLURMUSUNUZ

Adsız dedi ki...

Kimlikte yazan doğum yerimiz ilçe olarak gözüküyor. Aynı şekilde pasaportta da ilçe yazıyor şehir değil. City of birth yerine, kimlikte yazan ilçe mi yoksa soruda city dediği için şehir olarak mı yazmalıyız?

Emine Nur dedi ki...

Merhaba iyi akşamlar öncelikle green card doldurmak istiyorum ama hangi siteden yapacağımı bilmiyorum eğer bildiğiniz site varsa link atabilir misiniz?
Benim pasaportum yok bu sorun olur mu ve de gideceğimiz yerde kalacak yeri,işi vs. onlar mı ayarlıyorlar?

Adsız dedi ki...

Merhaba. Onceki yillarda basvuranlar bir postayi almak icin amerikada bir posta adresi ayarlamaya calisiyorlarmis.artik Turkiye adresi yeterlimi. Zarf Turkiyeye mi gonderiliyor. amerikada bir posta adresi basvuru sirasinda veya sonrasinda gerekecek mi. Tesekkurler

Adsız dedi ki...

Teşekkürler faydalı içerik türkçe karakter adrestede kullanılmıyor